27 Mart 2016 Pazar

Başarıya Giden Yol: Çalışma Stratejim

     2016 KPSS A, 2016 KPSS B, Kaymakam Adaylığı, İdari Yargı Hakim Adaylığı, Sayıştay Denetçi Yardımcısı Adaylığı, Gelir Uzman Yardımcılığı, Vergi Müfettiş Yardımcılığı, Göç Uzman Yardımcılığı, Mali Hizmetler Uzman Yardımcılığı ve diğer tüm sınavlar da başarıya ulaşmak için en önemli diğer adım doğru bir çalışma stratejisidir. Çalışma stratejiniz ise kişisel bir durumdur. Bu nedenle kendiniz iyi tanımanız gerekiyor. Tüm çalışma programınızı buna göre şekillendirmelisiniz. Kopyala yapıştır şekilde çalışma programı oluşturmak doğru değil. Kişiden kişiye anlama & kavrama süresi değişebilmekte, herkes bir oturuşta 2-3 saat ders çalışamamakta.

     Öncelikli olarak kendimin nasıl bir strateji ile sınavlara hazırlandığımı detaylı şekilde anlatacağım. 2014 KPSS A için 2013 Temmuz ayında aktif olarak çalışmalara başladım. Önceden yaptığım plana uygun olarak GY-GK kısmını 3 ay süre içinde hallettim. İlk işim video dersler ile Tarih-Coğrafya-Vatandaşlık derslerinin tümüne çalıştım. Video dersler izlerken belirli bir slayt üzerinden konular anlatılıyordu. Tüm slaytları konu konu olarak klasör oluşturarak "ekran görüntüsü alarak" kaydettim. Slaytlarda da video dersde anlatılan slaytta yer almayan bilgileri de kendim işledim. Ayrıca da tüm anlatılanları  deftere yazarak not alıyordum. Bunları yapmam hem konuya yoğunlaşmamı sağlıyor hemde dikkatimin dağılmasını engelliyordu.
 
    Video dersler bitirdikten sonra ise kaynak listemde yer alan Tarih-Coğrafya-Vatandaşlık konu anlatımlılarından tüm dersleri aynı önemle tekrar ettim. Yine not alarak çalıştım önemli bilgileri slaytlara işledim. Diğer bir tekrarımı ise video ders notları- slaytlar- kaynak kitabı notlarını harmanlayarak kendim bir slayt oluşturmak & not hazırlamak şeklinde oldu. Sürekli not çıkarıp yeni bir çalışma kaynağı oluşturmamda ki amaç, en ideal ders notu hazırlamak, bilgileri tekrar edip unutmayı engellemekti. Bu süreçten geçen herkes bilir ki konu tekrarı en zor konudur. Aynı bilgileri okumaya çalışırken beyniniz reddeder " bunları biliyorsun" hissi size bıkkınlık verir ve kitabı bir kenara koymanıza neden olur. Bunlardan kurtulmak için "kendi kitabımı oluşturmak" gibi bir üst amaç belirleyerek bu histen kurtulabilirsiniz. Bu şekilde her seferde farklı bir üst amaç ile tekrarları yapabiliyordum. Yaklaşık 3 ay boyunca sürekli tekrar ile GY-GK kısmını bitirdim.

    Şunu belirteyim çalışmalarımı sürekli konu çalışmak üzerineydi, soru çözmek benim stratejim de yoktu. Bazılarınız soru çözmeden olur mu felan diyebilir. Başarılı olduğum tüm sınavlarda sadece konu çalıştım. Soru çözmek başarı için olmazsa olmaz değildir. (İstisna ders matematik ve türkçe )

     Geri kalan 9 ay da ise Hukuk, İktisat, Maliye, Muhasebe, Kamu Yönetimi derslerini aynı metot ile çalıştım. Sürekli farklı bir amaç edinerek tekrarlar yaptım. 9 ay boyunca yaptığım tekrar sayısı hayli fazla idi.

(Alan ile ilgili çalışmalarımı ilerleyen zamanlarda detaylandıracağım.)




Dikkatinizi çekebilir. " Başarıya Giden Yol: Kaynak Listem "
                                   " Başarıya Giden Yol: Sınav Öncesi Hazırlık "


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder