10 Temmuz 2015 Cuma

Sınava hazırlıkta not tutma ve tekrar nasıl yapılmalı?

En iyi ders notu nasıl tutulur? Tekrarlar nasıl yapılmalı?

En iyi ders notu tutma stratejisi ile ilgili olarak çeşitli araştırmalar bilim insanlar tarafından yapılmıştır.

     1) Not çıkarıp gözden geçirmek

     2) Notları özetlemek

     3) Notlar hakkında ki soruları cevaplamak

Yukarıda ki metodları açıklamaktan çok size nasıl not tuttuğumu açıklayacağım zaten yukarıda ki metodlara benzeyen yönleri var. Örnek üzerinden anlatmak daha açıklayıcı olur;

Maliye teorisi konusunu öncelikle herhangi bir konu kitabından hiçbir satırı atlamaksızın okuma yapıyordum. 2. okumam da önemli bilgi olarak düşündüğüm yerleri yazarak not alıyordum. Sonraki tekrarlarda 3 ve 4. tekrarlarda yine metnin tamamını okuyordum. Tekrar sayısı arttıkça önemli bilgi olarak yazdıklarınızı okumanız diğer bilgilerinde hatırlanmasını tetikliyor. Yani tekrar sayısı arttıkça daha az kısmını okumanıza rağmen tüm metnin bilgilerini hatırlayabiliyordum. Bu teknik test sınavları için bence birebir etkilidir. Ancak bir diğer sınav metodu olan klasik sınavda ise çalıştığınız konu ile ilgili muhtemel çıkabilecek tüm soruları kendiniz hazırlamanız ve cevaplamanız gerekecek. Bu şekilde kendi cümleleriniz ile soru-cevap metodu klasik sınavlar için daha önemlidir. Sayıştay sınavının 2. aşaması olan klasik sınava bu şekilde hazırlandım.